Gorges de la Caranca

Dit dal vanaf Thues entre Valls, bekend om zijn smalle, pittoreske bergkloof, biedt een adembenemend landschap van paden in steile rotswanden, langs duizelingwekkende dieptes, en touwbruggetjes boven een onstuimige bergstroom. Een bijzonder stukje natuur, waar het ruikt naar avontuur! Vanaf de parkeerplaats steekt u een bruggetje over en volgt u het pad dat zich over een korte afstand steil omhoog slingert, de berg op. Dan wordt de weg opeens vlakker en achter een bocht onthult zich de kloof. Duizelingwekkend, gezien van zo hoog. U volgt nu het hoge pad van meer dan een meter breed, uitgehouwen in de rotswand. Het pad is op zich niet moeilijk te bewandelen, maar het gevoel een dak boven je hoofd te hebben en een gapende afgrond onder je voeten, laat je beslist niet onberoerd.

U kunt naar de berghut van de Ras lopen of verder omhoog naar het keteldal en de meren van de Caranca.

Er zijn verschillende tochten mogelijk, van 1,5 uur tot 2 dagen. Het ontdekkingsparcours gaat tot aan de hangbruggetjes: trek 4 uur uit voor een wandeling heen en terug.